Sağlık

Bu Uyku Düzenleri Sizi Hasta Edebilir! En Yanlış Uyku Pozisyonları ve Zararları

Uyku durumlarınızın sağlığınız üzerindeki etkilerinin farkında mısınız? Yanlış uyku durumları sağlık problemlerini tetikleyebilir. Bu nedenle uyku sisteminizi gözden geçirerek sağlığınız üzerindeki olumsuz etkileri en aza indirebilirsiniz. İşte en israflı uyku durumları hakkında bilmeniz gerekenler…

yüz üstü uyumak

Omuz, bel ve boyun ağrısı yaşayan bireylerin yüzüstü uyumu tercih etmeleri genellikle önerilmez. Bu, bel ve boyun bölgesindeki hassasiyeti artırabilir ve mevcut ağrıyı daha da kötüleştirebilir.

Eğilimli uyumlaştırma alışkanlığı, bu hassas alanlar üzerinde aşırı baskıya neden olarak morluklara ve sonuç olarak daha fazla ağrıya neden olabilir.

yan yat

Yan pozisyonda uyumak, omurga eğriliğine ve lomber intervertebral disk herniasyonuna yol açabilir. Bu da omurganın doğal eğrisinin bozulmasına ve disklerin çok fazla baskı altında kalmasına neden olur.

Bu basınç sonucunda disklerin ortasındaki yumuşak doku normal konumunu kaybederek fıtıklaşabilir.

sırtüstü uzanmak

Obeziteye bağlı uyku apnesi ve horlama bozukluğu olan bireylerin sırtüstü pozisyonu ani solunum durmasına neden olabilir. Bunun yanı sıra hava yolunu tıkayan yumuşak damak gevşemesi ve sarkması nefesin kesilmesine ve dolayısıyla uyku kalitesinin düşmesine neden olabilir.

Bu da uyku sürecinin kesintiye uğramasına ve bireyin dinlenememesine yol açar.

En doğru ve sağlıklı olanı cenin pozisyonudur!

Fetal durum, bir tür yaslanma durumudur ve çoğumuzun içgüdüsel olarak benimsediği bir durumdur. Bu duruş, bacakların karın tarafına doğru çekildiği bir durumdur ve evrimsel bir sürecin sonucudur.

Araştırmalar, cenin pozisyonunda sol tarafa yatmanın, uyku sırasında organlara uygulanan baskıyı azaltmanın en etkili yolu olduğunu göstermiştir.

Bu nedenle, cenin halinde uyumayı seçerseniz, sol tarafa dönmeniz ve bacaklarınızı çok fazla çekmemeniz önerilir. Aksi halde bu durum gece boyunca bacaklarda kasılmalara ve kramplara yol açabilir.

Doğru yastık ve yatağı seçmek de çok önemlidir!

Uyku kalitesini belirleyen faktörlerden biri de yatak seçimidir. Rahat ve sağlıklı bir uyku için doğru yatak seçimi çok değerlidir. Hem çok sert hem de çok yumuşak olan yataklar uyku kalitesini olumsuz etkileyebilir.

İdeal yatak orta sertlikte olmalı ve omurgayı düz tutmalıdır.

Bu tip şilteler, uyku sırasında herhangi bir rahatsızlık olmaması için vücuda gerçek desteği sağlar.

Unutmayın, kaliteli uyku günlük yaşam kalitemizi doğrudan etkileyen bir faktördür.

Bu nedenle yatak seçimine gereken özenin gösterilmesi sağlıklı bir yaşam için değerlidir.

cildirajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu